what a sucking life living here :(



macam mana dan sampai bila nak rasa best hidup disini? Mana? Ahaha, aku masuk UPSI. Ambik Dip Bhsa Inggeris. Waris mak katakan. HAHA. So, ni dah week ke 4 tinggal sini... nak kongsi lah sikit, sikit jew :D




first, makanan kat siniiiii fuyohhh super giler pedas . malang lah nasib aku yang tak dan memang takkan makan makan . orang lain okay lah . makan nasi lemak cili api lah ayam masak cili lah. And one more dioarang suka masak kari. Manuk kari, chapi kari nyema bc palak baya nya pun di kari. Haha. Dah 4 weeks here masih belum makan MAKANAN SEDAP.  Bajet kau jangan cakap, silap2 makan rumput aku kang. Haha. Hidup kat sini sama je dengan duduk asrama. Kena ikut peraturan gak . ada gak yang best….. yang best beza nya, room dia sampai ke bilik mandi privacy . HAHAHHA. 1 house ada 4 room. Satu room 2 kepala. So, roommate aku Chinese. From Sarawak also. Kuching area,siburan :) so, dipanjangkan cerita.. hidup sini boleh dikatakan skema. Ya. Ada tu kawan aku bilang dulu “kalau u masuk UPSI nanti tak boleh nak bergaya2.” Hahaha . memang pun. Nak jadi cikgu  katakan. -.- hurmmm . then, kelas kitaorang paling best sebab MONDAY till Thursday . orang lain till Saturday derr. :) bila pergi kelas jumpa geng tu je best. Tapi kan, ini kan U. bukan lagi pra-sekolah. So, serve service der. Biasalah, baru nak menyesuaikan diri. mesti lah cakap2 yang buruk2. hahha. ka ya lama-lama ila dehh..meseek nyekk. 3 years aku disni, korang ku naik muak tengok apa yang aku tulis lak. HAHA

KAWAN?




Ngammmm.  1Malaysia lah wei. HAHA. tapi, memang ngam lah sebab sama palak. Menaleyyy kau . Dengan si ANTAI tak payah cakap, geng keras tu.. then kawan2 kat kelas yang close kedak si Eza :) so, dalam kelas tu semua giler2 TAPI BESTTTT ! Artis kau inda payah cakap, Dafi ada, ZA ada, Wawa ada, andddd Tiz pun ada. KAU ADA? Neyy. si Yana. I call her Zee Avi. Why? I like the way she dressing, stylo giler, haha. Model aku tu :P memang best lah bnyak kawan, bnyak bahasa, banyak ragam. wa memang nakal + bising sikit. hahaha Untung lah ada si antai, pama bc enggau berandau ke orang. kelinkong ke tua ya nyebut tai ngapa adai mh sida nemuu. haha. tapi, kami duai enda lah jai endarr.. hehe. Yer lah baru sem 1, ada gak yang aku tak tahu die punya nama . yer lah kan.banyak snggat…so, aku nak turun kelas lah ni. Esok lusa aku cite lagi. bye!!

P/S : tiada yang lama, tiada yang baru.  Jangan kau pndai2 nak ckap aku belajar kat sini aku lupa kawan lama aku. Ohh please ! NO !!! yes, seriously I miss all my buddies :( Si puyang, ike, van, ungkek, and othersssss . and of course lah aku rindu sama family ku :’( oh ya, aku rindu sama si luli . :P Lelengau ka lepak ba apit, tien dien, hehehe


Taiko 1 Borneo mai Perak . HAHA

Take care. I love n miss y’all.

Love and faith,
Dek a.k.a Ambai Kenyalang




No comments:

Post a Comment

Popular Posts